HANKOOK • ZÁVODNÍ PNEUMATIKY

ico-hankookJihokorejskývýrobce pneumatik Hankook je sedmým největším výrobcem pneumatik na světě, dodávajícím pneumatiky do prvovýroby automobilkám jako je BMW, Mercedes-Benz, Audi, Ford, Honda, Nissan, Mitsubishi, Toyota, Opel, Seat, Volkswagen, Škoda a dalším.

Hankook představil první závodní pneumatiky před více než dvaceti lety již v roce 1992 a od té doby neustále pracuje na vývoji nových modelů, směsí a rozměrů pro všechny disciplíny automobilového sportu. Ať jsou to špičkové mezinárodní okruhové série DTM a ELMS, vytrvalostní 24-hodinové závody, formulový šampionát FIA F3 nebo mistrovství světa a Evropy v rallye WRC a ERC, jsou pneumatiky Hankook zásluhou jezdců, jakými jsou Toni Gardemeister (Škoda Fabia Super2000), Andreas Mikkelsen (Ford Fiesta Super2000), Mattias Ekström (Audi A4 DTM), David Coulthard (Mercedes C AMG DTM), Ralf Schumacher (Mercedes C AMG DTM), Dominik Farnbacher (Ferrari F458 LMGT2) a mnoha dalšími, prezentovány na nejvyšších příčkách a díky jejich poznatkům jsou pneumatiky neustále vyvíjeny a zdokonalovány.

Široká nabídka modelů závodních pneumatik pod obchodním označením Hankook Ventus zahrnuje aktuálně pneumatiky v rozměrech od 13“ do 19“, v několika směsích, v suchém i mokrém provedení pro okruhové závody, závody do vrchu, asfaltové, šotolinové a sněhové rally, ale také tzv. track-day semi-slick pneumatiky s homologací do běžného provozu.

ico_webKompletní informace o pneumatikách HANKOOK naleznete na českých oficiálních stránkách: www.hankookmotorsport.cz

img_hankook-asfalt

Rally pneumatiky určené pro použití na asfaltu jsou vrcholem technologického vývoje pneumatik. Kontaktní plocha o rozloze několika centimetrů čtverečních musí přenést na vozovku velký výkon závodního motoru a zajistit jezdci jistou kontrolu nad vozem a zároveň musí pneumatika odolávat hrubému zacházení na nekvalitním povrchu. Pneumatiky pro asfaltové rally kombinují díky několika speciálním směsem přilnavost okruhových pneumatik s odolností a pevným bočním vedením šotolinových pneumatik. Speciální pneumatiky a směsi určené pro vlhkou nebo mokrou vozovku zajišťují maximální adhezi ve specifických podmínkách a zároveň odvod vody z dezénu. Hlavními sledovanými parametry u pneumatik pro asfaltové rally jsou tedy schopnost přenést výkon, zajistit kontrolu nad vozem ve vysokých rychlostech a odolávat defektům.

Hankook Z209 – Asfaltová pneumatika dle homologace FIA pro suchý a vlhký povrch
Hankook Z210 – Asfaltová pneumatika dle homologace FIA pro mokrý povrch
Hankook Z213 – Asfaltová pneumatika dle homologace FIA pro vlhký povrch (intermedia)
Hankook Z205 – Asymetrická pneumatika dle nových předpisů FIA pro mezinárodní soutěže

img_hankook-sotolina

Rally pneumatiky určené pro použití na šotolině, tedy nezpevněných površích, jsou speciálně vyvinuté pneumatiky s důrazem na dva základní parametry. Nejdůležitějším je pravděpodobně extrémní odolnost proti defektům, docílená především zesílením konstrukce a druhým neméně důležitým schopnost prořezat se nezpevněnou vrstvou povrchu na pevný základ a zajistit tak potřebnou trakci k přenesení výkonu a vynikající kontrole vozu. Této vlastnosti je dosaženo díky speciálně navrženým dezénům pro různé typy nezpevněných povrchů od jemných pískovitých, přes blátivé až po hrubé kamenité povrchy. Hlavními sledovanými parametry u pneumatik pro šotolinové rally jsou tedy schopnost přenést výkon, schopnost opřít se o pevný podklad a odolávat defektům.

Hankook R201 – šotolinová pneumatika univerzálně použitelná v širokém rozsahu klimatických podmínek
Hankook R202 – šotolinová pneumatika s asymetrickým vzorkem, navržená pro suchý, kamenitý a tvrdý povrch
Hankook R203 – šotolinová pneumatika speciálně navržena pro měkký a mokrý povrch
Hankook R204 – šotolinová pneumatika s optimálním výkonem na kamenitých a tvrdých površích se špičkovou trakcí a brzdným výkonem a se zesílenou vnitřní konstrukcí a pevnými boky

img_hankook-snih

Rally pneumatiky určené pro použití při zimních podmínkách na sněhu a ledu jsou velmi komplexním řešením, které kombinuje technologie mokrých asfaltových pneumatik, šotolinových pneumatik, zimních pneumatik a přidává možnost osazení speciálními hřeby různých délek. Podle podílu suchých asfaltových úseků, mokrých úseků, namrzlých úseků, uježděného sněhu případně zledovatělého povrchu posypaného čerstvým sněhem se volí vhodná šíře pneumatiky a délka hrotů. Obecně výrazně užší pneumatiky mají díky hřebům schopnost se do jinak extrémně kluzkého povrchu zakousnout (až 17x za sekundu při rychlosti 120km/h) a kvalita hřebu, sedlo v pneumatice a kvalita lepení je tak kritickým parametrem pro trvanlivost fungování pneumatiky.

Hankook SR10 – pneumatika dle homologace FIA vyráběná především pro zimní soutěže, kde převládá sníh a led
Hankook SR20 – pneumatika dle homologace FIA vyráběná především pro zimní soutěže, specifická pro Monte-Carlo

img_hankook-okruhy

Závodní pneumatiky pro jízdu na okruzích jsou vyráběny s maximálním důrazem na vysokou trakci a nízkou váhu. Tento druh pneumatik pochopitelně není tak odolný proti defektům jako asfaltové rally pneumatiky. Široký rozsah dezénových směsí zajišťuje maximální trakci za všech teplotních podmínek a díky speciálním extra měkkým směsem i pro krátké jízdy závodů do vrchu. Speciální pneumatiky a směsi určené pro vlhkou nebo mokrou vozovku zajišťují maximální adhezi ve specifických podmínkách a zároveň odvod vody z dezénu. Hlavními sledovanými parametry u pneumatik pro okruhové závody jsou tedy schopnost přenést výkon, zajistit kontrolu nad vozem ve vysokých rychlostech a nízká váha.

Hankook F200 – pneumatika dle homologace FIA, speciálně určená pro okruhové závody a závody do vrchu
Hankook Z206 – okruhová pneumatika dle homologace FIA v rozměru 13″, určená pro mokrý povrch
Hankook Z207 – okruhová pneumatika dle homologace FIA v rozměrech 13″ – 18″, určená pro mokrý povrch

Facebook